Effe wennen! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Myrtle Matthijssen - WaarBenJij.nu Effe wennen! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Myrtle Matthijssen - WaarBenJij.nu

Effe wennen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Myrtle

31 Januari 2009 | Indonesië, Yogyakarta

Het is hier nog altijd lekker warm, al denken de Indo’s daar anders over. We kunnen lekker zonnen en zwemmen, wel verschrikkelijk verbrand. Maar in ieder geval wat kleur en dás ff belangrijk! We dachten geen last te hebben van een jetlag, maar die komt blijkbaar later. We kunnen op elk moment van de dag in slaap vallen. Zo hebben we afgelopen donderdag een “middagdutje” gedaan van 4 uur tot half 10 ’s avonds..

2 x 2 = 1?
We zijn afgelopen woensdag op zoek gegaan naar het Plaza hotel. Om daar te kunnen zwemmen, eventueel te sporten (ben namelijk erg sportief) en om een normale warme douche te nemen. We wisten dat er 2 Plaza hotels in de buurt van ons huis waren, dus wij op zoek! Het ene hotel was wat verder weg, maar een mooi hotel met een lekker groot zwembad. Hier kunnen we zwemmen en sporten voor 65 euro (nog best duur), voor 3 maanden. Op zoek naar het andere hotel om de prijzen te vergelijken.. Dan kom je aan bij een ander Plaza hotel, wat er precies hetzelfde uit ziet, alleen wat kleiner. Binnen worden we doorgestuurd naar een grotere receptie. Komen we in de lobby, blijkt het hetzelfde hotel te zijn!! Het hotel heeft blijkbaar twee ingangen, die vrij ver uit elkaar liggen. Oké blond?!?! Het wordt dus een abonnement op het Plaza hotel (beiden..) en maar meteen gaan zwemmen.

Sambal bij?
Nasi ’s morgens is nog lastig.. Vooral omdat we niet weten wat voor ingrediënten er in de menu’s zitten, aangezien de menukaarten volledig in het Indonesisch zijn. Er staat ayam (kip) in, dus dan zal het wel goed zijn.. Maar nee dus, krijg je een of andere soep met rijsteprut en grijze stukjes kip. O, het ei is nog herkenbaar, maar wel heerlijk bruin! Nog niet misschien dat ik dat proef.. Dan maar nasi putih (droge witte rijst)?
Gisteren een grote supermarkt gevonden, waar weliswaar een broodafdeling is. Meteen 2 stokbroden mee, al voelden ze al taai. Maar met veel nutellapasta smaakt het wel.

Shop till you drop
Er valt hier ook goed te winkelen. Gisterenavond in een winkelcentrum al meer dan duizend schoenen gezien. Wel vrij duur voor Indonesische begrippen, maar liefst 7 euri. Ook shirts voor 3 euro, maar dat moet wegwerp zijn?!
Wel een wereld van verschil binnen één straat. Als je het ultramoderne winkelcentrum Galeria (waar alleen maar airco is en bezet is met dure winkels) uitloopt, kom je op straat waar het stikt van de brommers, benauwde lucht en zwervers. Op de tweebaansweg rijden de auto’s en brommers kris kras door elkaar. Of je in het midden, rechts of links rijdt, maakt niet uit. Dat geldt ook voor het inhalen. Er liggen voor de mooiigheid zebrapaden, maar het nut ervan is er niet want je kunt daar pas overheen als er geen auto’s aankomen.
In de winkelcentra zijn veel bekende ketens te vinden; KFC, Mac Donalds, Pizzahut, Starbucks en een Wendy’s. Alleen de Burger King ontbreekt nog.
Vandaag door Diamand Mall gewandeld (je moet iets als het regent). Daar is zelfs een bowlingbaan op de derde verdieping te vinden. Maar het wordt nog gekker, er is op de vierde verdieping een schaatsbaan te vinden!! Met rond stuntelende Indo’s en Chinezen. Ik had hier nog mooie schaatsen kunnen verkopen..

We zijn ook nog op zoek naar een bar of discotheek. Want wanneer het dadelijk carnaval is, wil ik wel aan een Bintang (Heineken) biertje zitten om het verdriet weg te drinken. Er zijn genoeg outfits te vinden; genoeg vreemde pakjes, stoffen en eventueel een hoofddoekenwinkel (met kant-en-klare doeken, die je zo op je kop kan zetten). Tot OOIT! Xx

Voor wat foto's (3 geloof ik, we zijn gul geweest) kun je terecht bijj karenlangens.waarbenjij.nu we proberen daar binnenkort meer foto's op te zetten!

• 31 Januari 2009 - 16:38

Meike:

Hoooooi!

Eindelijk een berichtje van mij! Echt leuk om te lezen hoe het allemaal met jullie gaat. Hebben jullie het dus ook snikheet. Hier lopen ze ook echt met truien, terwijl het gewoon 30 graden is, voor hun koud! Echt onvoorstelbaar!
    Vandaag ben ik ook gaan zwemmen, super lekker zeg! Sowieso is het leven in een warm land echt lekker!!
    Lieve Myrtle tot snel!

Kus

• 01 Februari 2009 - 10:19

Maria De Haas:

Hoi Mirtle,
    ja, ja ik hou uiteraard alledrie de site's bij. Jij bent de eerste met 'n nieuw bericht, goed hoor!!
    Jullie snappen toch wel dat de thuisblijvers heeeel vaak kijken he? en dan erg benieuwd zijn naar nieuws( zeker als ze zoals ik toevallig een paar dagen vrij zijn)
    Groetjes ann jullie allen
    XX maria

• 01 Februari 2009 - 12:39

Fred:

Wat een heerlijk leventje: slapen, sportief doen en shop til you drop! En dan ook nog eens mooi en warm weer. Jammer dat je geen schaatsen hebt meegenomen, je had een eigen zaakje kunnen starten;). Geniet nog maar even van je rust en succes met de lessen, die gaan komen. Groetjes a/d rest! Xxjes

• 01 Februari 2009 - 15:34

Jeanny Langens:

hoi Mirtle,
    Ook ik volg jullie alle drie op de voet. Leuk om je verslagje te lezen..Hoe blond kan blond zijn ??????
    veel plezier .

• 03 Februari 2009 - 15:15

Marloes:

Myrtle, kan je die twee koters niet ff op de terug weg mee pikken??
    Hihihi.... Zijn erg schattig! Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Nog ff ergens een lekker ontbijtje vinden en dan komt het helemaal goed.
    Liefs xx

• 04 Februari 2009 - 03:53

Cilla Nabbe:

lieve myrtle,
    Wens je de komende maanden het aller beste tijdens jouw reis.
    hopelijk is het een geweldige en vooral leerzame ervaring.geniet ervan

• 04 Februari 2009 - 17:17

Mije:

Heeey vlotte meid!!!
    Klinkt weer modern.. wat zijn die kleine chinesen altijd schattig als ze klein zijn, jammer dat ze zo niet blijven ;p
    geniet er maar lekker van daar xxxxxxxxxxx

• 04 Februari 2009 - 18:59

Suzanne Te Voert:

Heey heey,

Wat een verhaal, zulke dingen maak je alleen met jou mee natuurlijk ;) haha.. MUTS!! Maar dat zijn wel de leuke verhalen natuurlijk!
    Ik doe je van de week ff mailtje sturen, vindt je verhalen wel echt leuk joh!
    Succes he meid..
    dikke kus suzanne

• 04 Februari 2009 - 21:03

Gijsbert:

aaaaaaaaaaa nee he !!!!!!!!!.....................kinderen.........wat een lucht die koters! mischien kun je ze verwerken in een menu. dan weet je tenminsten wat er in zit en het is een keer wat anders dan kip. xxxxx dikke kus xxxxxxx

• 06 Februari 2009 - 10:15

Minke:

Meid! Wat een prachtig verhaal weer! Als je tijd en de kracht kunt vinden stuur dan ff wat zonnestralen hier naartoe! Het duurde wel ff tot ik al die foto's had gezien want wat zijn het er een boel! Maar ik vind ze enig!

Ndaaaag Kus!

• 10 Februari 2009 - 19:04

Iris:

Heee nichieee!
    Huh 2x2=toch 38?! Zal wel aan mij liggen ;)Klinkt echt superstoer allemaal! En nog cultureel gedaan ook met dat Prambanan bezoeken, I'm so proud of you! Ik ben heeeel jaloers op die temperaturen daar en je bruin/rode velletje.. Ik ben al begonnen aan mn zonnebankkuurtje maar met die dikke kleren en regenpakken zie je er niks van.. Maar goed dat we hier carnaval in het vooruitzicht hebben anders zou het helemaal janken met de pet op zijn ;)
    Kortom, geniet er nog maar lekker van daar en laat je niet gek maken :D
    Enne joh als je hier een frikandel eet weten we vaak ook niet helemaal wat er allemaal inzit... Enjoy!!!
    Veel liefs xxx van irissss

• 11 Februari 2009 - 09:46

Daphne:

Hoi,
    ook jou verhalen lezen we hier.. Zo zien we jullie avontuur van drie kanten, haha!
    Schattige foto van die kindjes!
    Succes met jullie lessen en zwem ze!;)
    Groetjes, Daphne